BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Bismilah..

Al - Quran Online dan Tafsiran

Listen to Quran

Monday, January 18, 2010

Puisi: Kedamaian yang hilang

kemana harus ku khabarkan
kemana harus ku pergi
dunia yang fana menjadikan aku seorang yang tabah
kadang kala tewas
apakah aku cari selama ini?
kehidupan yang seiring dengan tuntutan fitrah?
tabahkah aku mengharung cabaran
dugaan yang tidak putus-putus
datang menguji diri yang kerdil ini
ke mana harus ku tuju
destinasi apakah harus ku tuju
dunia yang penuh cabaran
kadang kala aku tidak mengerti
apakah selama ini aku bersyukur
pada ketentuan yang telah ditetapkan oleh Nya
aku bersyukur...aku pasrah redha di atas ketentuanNya
daripada bergelumang dengan kesenggaraan yang tiada penghujung
makluk seperti ku di luar sana
terlalu merana dan menderita
aku bersyukur kerna di hidupkan di suasana yang tenteram
dia..dia makluk seperti ku
hidup dengan kesengsaraan yang keterlaluan
kemanakah simpati si Zalim
mengapa insan tidak berdosa di dera dan di bunuh tanpa rela
Ya Allah..siapa kah aku
Mengapa aku hanya sekadar melihat dan menahan kesedihan
Siapakah aku..siapakah seperti ku yang hanya melihat kesengsaraan
Mereka seperti ku di luar sana.
mereka seperti ku menangisi penderitaan
mereka seperti ku kehilangan
mereka seperti ku tiada pembelaan
Ya Allah..mengapa aku tidak boleh berbuat apa - apa
aku tidak sanggup melihat penderitaan mereka
tapi siapakah aku untuk membantunya
Ya Allah...aku simpati pada kaum seperti ku yang memeluk agama MU
mengapa mereka di dera sedemikian rupa
Aku mengharapkan ada sinar pada umat mu Ya Allah..
Laknat lah kafir penzalim yang menghukum Umat Mu tanpa Sebab...
Aminn...


hak cipta terpelihara : mencarisinar ogos 2007

0 comments: