BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Bismilah..

Al - Quran Online dan Tafsiran

Listen to Quran

Thursday, October 28, 2010

Jika Engkau Merasakan Diri Mu Muslim


Jika milik kita yang suci dihina?
Dan tempat kita dihancurkan?
Dan Engkau tidak menjadi marah?

Jika pejuang fisabillah kita di bunuh
dan kehormatan kita di injak - injakdan
dunia kita berakhir 
dan engkau tidak menjadi marah?

Jadi beritahu aku
Bilakah engkau akan marah?

Jika sumber daya kita di rampas
dan institusi kita diruntuhkan
dan masjid - masjid kita dihancurkan
dan masjid al-aqsa dan al quds kita tetap di rampas
dan engkau tidak menjadi marah?

Jadi beritahu aku
bilakah engkau akan marah?

musuhku atau musuhmu
menghina kehormatan
darahku dijadikan mainan oleh dia
dan engkau jadi penonton permainan

Jika untuk Allah, untuk suatu yang suci untuk islam engkau tidak marah
Jadi beritahu aku
bilakah engkau akan marah?

aku melihat takut
aku melihat darah memancut
wanita wanita tua iringi anak - anak menuju maut
aku lihat segala macam penindasan
dan engkau tidak menjadi marah

Jadi beritahu aku
bilakah engkau akan marah?

Dan engkau duduk seperti boneka bisu
perutmu dipenuhi makanan

kamu menghabiskan malam dengan penuh kebanggaan angka-angka(duit)
curahkan dirimu kepada berkas-berkasnyaa (simpan duit dalam bank bertimbun2 utk kepuaan)

ku lihat kematian di atas kepala - kepala kami
dan engkau tidak menjadi marah
jadi terus terang saja padaku

jangan malu - malu
kamu ada di ummat yang mana?
jika engkau juga derita
apa yang kami derita
tidak menjadikan kamu ingin membalas
maka tidak usah runsing

kerna engkau bukanlah kami,
mahupun sebahagian dari kami

bahkan engkau bukan sebahagian dari dunia manusia
jadi hiduplah sebagai kelinci
dan matilah sebagai kelinci

0 comments: